Google Ads. Πώς λειτουργούν;

Το διαφημιστικό σύστημα που έχει αναπτύξει η Google είναι σαν μια δημοπρασία, με μερικές μικρές διαφορές. Ως διαφημιζόμενος, επιλέγετε τους όρους αναζήτησης (keywords) στους οποίους θέλετε να εμφανίζεται η διαφήμισή σας και ορίζετε μια μέγιστη προσφορά (bid) για το ποσό που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας, γνωστό σαν "κόστος ανά κλικ" (CostPerClick). Το ποσό αυτής της προσφοράς (σε σύγκριση με άλλους που κάνουν προσφορά για τους ίδιους όρους) καθορίζει το πόσο ψηλά στη σελίδα τοποθετεί η Google τη διαφήμισή σας.

Στις περισσότερες δημοπρασίες, ο πλειοδότης κερδίζει το βραβείο και όλοι οι άλλοι πηγαίνουν... σπίτι! Με τα Google Ads, οι προσφορές κάθε διαφημιζόμενου είναι μυστικές και ο πλειοδότης δεν παίρνει πάντα την πρώτη θέση. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες όπως η ποιότητα του περιεχομένου που καθορίζουν ποιος διαφημιζόμενος παίρνει το πλεονέκτημα. Η Google βαθμολογεί την ποιότητα του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας συνδυάζοντας τον βαθμό στον οποίο η σελίδα προορισμού της διαφήμισης σας ταιριάζει με τον όρο αναζήτησης για τον οποίο υποβάλλονται προσφορές και πόσο καλά μπορείτε να "παραδώσετε" στον χρήστη το περιεχόμενο που αναζητάει. Όσο πιο σχετική είναι η διαφήμιση και η σελίδα προορισμού στην αναζήτηση του χρήστη, τόσο πιο πιθανό είναι να πληρώσετε λιγότερα για τη διαφήμιση και να πάρετε το κλικ.

Το κορυφαίο πλεονέκτημα των Google Ads είναι ότι λειτουργούν πιο γρήγορα από το Search Engine Optimization. Το SEO είναι μια εξαιρετικά ωφέλιμη και μακροπρόθεσμη διαδικασία - απαιτεί βελτιστοποίηση των σελίδων (On Page SEO), μεθοδικότητα, πολλά καλογραμμένα άρθρα και backlinks. Τόσο το SEO όσο και τα Google Ads είναι στρατηγικές search engine marketing για τη δημιουργία επισκεψιμότητας. Όμως, μια καλά βελτιστοποιημένη καμπάνια Google Ads μπορεί να λειτουργήσει πολύ πιο γρήγορα στην επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος απο την κατάκτηση της πολυπόθητης πρώτης θεσης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγνοήσετε τα οργανικά αποτελέσματα - οι διαφημιστικές σας καμπάνιες αποσκοπούν στην ενδυνάμωση της ροής των οργανικών αποτελεσμάτων - καθώς αυτά έχουν περισσότερα μακροπρόθεσμα οφέλη αλλά με τα Google Ads, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να οδηγήσετε περισσότερη επισκεψιμότητα άμεσα στην ιστοσελίδα σας.

Με απλά λόγια, οι διαφημίσεις Google Ads σας δίνουν άμεση προβολή με άμεσο κόστος, ενώ το SEO θα σας δώσει μακροπρόθεσμη επιτυχία, ανάλογα με την προσπάθεια που έχετε καταβάλλει για να είναι το περιεχόμενο σας ποιοτικό.

  • 09/12/2019
laravel
php
linux
amazon s3
jquery
nginx